Danskerne spiser traditionelt og elsker kød - men vil gerne lære og guides til ansvarlige valg, når de handler ind.
Vi har spurgt 1.510 danskere om, hvad der driver og motiverer deres beslutninger, når de handler ind. Vi har kigget på, hvordan de ser på bæredygtighed, og hvordan de ser på fremtiden.
Herudover har vi spurgt til, den viden de har i dag - hvordan de ønsker viden og læring, og hvem de ser har ansvaret for information og læring, så de kan træffe mere ansvarlige valg.
Vi har segmenteret forbrugerne i 4 grupper ud fra deres karakteristika og adfærd.
Disse indsigter danner grundlag for at styrke virksomheder. De sætter retningen, for arbejdet med ansvarlige forretningskoncepter - der hvor virksomheder og økosystemer arbejder med det helt rigtige på det rigtige tidspunkt.
Kontakt Birgitte, hvis du er interesseret i at høre mere.
Undersøgelsen er lavet i et samarbejde mellem FutureComm - Human Engage - Bilendi og deres Danmarks panel. Undersøgelsen er foretaget i perioden den 12. - 18. november 2024. Den er foretaget blandt et udsnit af danskere i alderen 20 – 75 år. Repræsentativ undersøgelse på dimensioner køn, alder og geografi for Danmarks befolkning.